Toen Tim van den Heuvel de eerste ideeën voor SuperBuddy aan het ontwikkelen was vroeg hij mij een logo te ontwerpen.
Het principe van SuperBuddy is eenvoudig. Boodschappen bestellen en laten bezorgen door ‘buddy’s’. Alleen waar de andere bezorgdiensten alles vanuit een centraal magazijn verzenden, komen de producten van SuperBuddy uit de plaatselijke supermarkt.
Ze bedienen hiermee twee behoeftes. Mensen die de boodschappen thuis willen hebben én mensen die ze graag bezorgen. Zij verbinden die beide groepen.
Het logo van SuperBuddy
De opdracht voor het logo was helder, de boodschappen moeten centraal staan. Het moest gelijk duidelijk zijn wat de dienst is die ze leveren.
Ik heb die boodschappen als iconen het logo laten vormen. Een zak, een tas en een doos. Gecombineerd een voorbeeld van diverse boodschappen die vervoerd worden.
Inmiddels zie ik regelmatig de frisse groene bakfietsen van SuperBuddy met mijn logo door Zwolle rijden, waar het als eerste starte. Inmiddels zijn ze uitgebreid naar Utrecht en Rotterdam.
Opstartfase
Tijdens de opstartfase hielp ik mee met verschillende uitingen. De invulling van Facebook campagnes, kleding, een iconen set voor de webshop en een presentatie voor de eerste investeerders ronde.

Voor een presentatie maakte ik t-shirts, die laten zien waar Superbuddy voor staat. Niet enkel het logo, wat nog niemand kent in de start fase van het bedrijf, maar achterop 3 punten die Superbuddy uniek maakt. En voorop de vraag ‘Let me help you with your groceries’.



