Fernweh

Sinds de zomer van 2023 zijn de deuren van Fernweh geopend. Nét buiten het centrum van Groningen en tussen het ziekenhuis en de Korreweg-wijk is deze horeca zaak een goede aanvulling. Een ideale combinatie tussen écht goede koffie, een fijne werkplek met zelfs een paar stilte werkplekken, en ook nog eens een prima aanbod qua lunch.

Maar voordat het zover was en Fernweh is zoals het nu is, ben ik ingeschakeld om te helpen met het bouwen van de visuele identiteit. Een logo die past bij het concept, kleuren die ook in het interieur terugkomen en aankleding zoals menu’s, belettering, bewegwijzering, posters en de website.

Vanaf de ontwikkeling van het idee, de realisatie, de openingen tot nu, ben ik ben de vaste vormgever van Fernweh. Via een onbeperkt design abonnement regels is gewoon alles wat ze nodig hebben. Geen vragen over facturen, geen offertes en altijd in de buurt voor grote en kleine klussen.

Eens per maand fiets ik langs, overleggen we hoe het gaat en wat voor kansen we zien om het verhaal van Fernweh en de producten te verkopen.

Fernweh voordat het open ging, ondertussen was ik al bezig met logo, huisstijl en de eerste uitingen.