Een kluis vol visuele inspiratie van Gucci

Lang twijfelde ik of er naar deze site moest worden. Het is namelijk van een merk die producten maakt die niets toevoegen aan de wereld. Leuk feitje over merken als Prada, Gucci en Dolce, Gabbana, Balenciaga en Surpreme.

Glimmende groene tas van Gucci, met een handvat van bamboe.

Ze verdienen het meeste aan de goedkoopste items.

Met de extreem hoog geprijsde artikelen als een tas van €20.000 en een sjaal voor €1.390 bouwen ze aan het merk. Dat hierdoor symbool staat voor het onbereikbare materialistische succes dat de meeste ‘fans’ nooit zullen bereiken. Maar wat ze wel kunnen kopen, is een riem voor €400 of iets anders dat te duur is voor wat je ervoor krijgt, maar wel nét te betalen is.

Deze merken zijn dus vooral meesters in branding. Een twijfelachtige eer, maar wel een bewonderenswaardige.

Op vaultartspace.gucci.com vind je een combinatie tussen virtueel museum en nft’s. Maar vooral veel visuele inspiratie.

… Created through a partnership between Gucci and the digital art marketplace SuperRare, the online gallery is a place to view and explore the forward-thinking visions of contemporary Artists, as well as purchase from the Artists, using cryptocurrencies, non-fungible tokens associated with their Artworks.