Dynamische logo’s

Een logo zou niet 1 versie moeten hebben. Maar zich moeten kunnen aanpassen naar de omgeving. Door de hoeveelheid beschikbare ruimte, of de afstand waarop je het bekijkt en de omgeving waarin het gebruikt wordt. Maar er zijn maar weinig merken die die design investering echt doen. Bij de hele grote zie je het wel. Vooral ook omdat er dan altijd wel een versie is te vinden die geschikt is.

In dit artikel staan een paar voorbeelden van bekende merken waardoor je al snel merkt dat je het logo in alle vormen te herkennen is.

A logo builds your brand’s image in the eyes of your audience. By making it unique and identifiable you manage to stand out from your competitors — as well assert yourself, tell your brand’s story, carry its message and capture its philosophy.

Het lijkt me te gek om eens aan een huisstijl te werken met dit niveau van detail. Dan ben je niet alleen bezig met het ontwerp van het merk in de ideale wereld, maar ben je ook al in extreme details bezig met het mogelijke gebruik ervan. En niet van wat er al is, maar gebruik voor de toekomst.

Pssst. Dit artikel verscheen als eerst in mijn Monday! nieuwsbrief. Abonneer je en lees meer van dit soort notities dus eerder dan de rest van de wereld.
Elke maandag om 9.00 verschijnt een nieuwe editie van GM!