Toen Tim van den Heuvel de eerste ideeën voor SuperBuddy aan het ontwikkelen was vroeg hij me een logo te ontwerpen.
Het uitgangspunt van SuperBuddy is eenvoudig. Boodschappen bestellen en laten bezorgen door ‘buddy’s’. Alleen waar de andere bezorgdiensten vanuit een centraal magazijn verzenden, komen de producten van SuperBuddy uit de plaatselijke supermarkt.
Ze bedienen hiermee twee behoeftes. Mensen die de boodschappen thuis willen hebben en mensen die ze graag bezorgen. Ze verbinden die beide groepen.

Het logo van SuperBuddy
De opdracht voor het logo was helder, de boodschappen moeten centraal staan. Het moest gelijk duidelijk zijn dat ze iets met boodschappen doen.
Ik heb die boodschappen als iconen het logo laten vormen. Een zak, een tas en een doos. Herkenbaar als boodschappen, gestileerd genoeg om op vele manieren te gebruiken. Dit is namelijk zelfs goed uit als sticker uit te snijden om op een krat of bakfiets te plakken.
De laatste jaren zag ik regelmatig de frisse groene bakfietsen van SuperBuddy met mijn logo door Zwolle rijden, waar het als eerste starten. Inmiddels zijn ze uitgebreid naar Utrecht en Rotterdam.
Opstartfase
Tijdens de opstartfase hielp ik mee met verschillende uitingen. De invulling van Facebook campagnes, kleding, een iconen pakket voor de webshop en een presentatie voor de eerste investeerders ronde.

Voor een presentatie maakte ik T-shirts, die laten zien waar SuperBuddy voor staat. Niet alleen maar het logo, wat nog niemand kent in de start fase van het bedrijf, maar achter op 3 punten die SuperBuddy uniek maakt. En voorop de vraag ‘Let me help you with your groceries’.

Social posts en presentatie
Om het gevoel en idee van SuperBuddy in een vroege fase te laten zien heb ik campagne beelden gemaakt. Toen wisten we nog niet hoe er bezorgd zou gaan worden. Of dat een tas, een krat of een complete bakfiets zou worden.
Daarom heb ik dat in het midden gelaten en midden een groen vlak het deel van de foto uitgelicht waar het om zou gaan.


