Caringly wil het leven van mensen met een langdurige ziekte wil verbeteren.
Voor hen maakte ik een huisstijl om zich te kunnen presenteren aan de wereld.
De maand die we hebben uitgetrokken voor dit traject is veel samengewerkt.
Het team van Caringly zit in Nederland, maar ook in Mexico. En daarom is er veel via Google Hangouts veel gepraat. En hielden we elkaar op de hoogte van de voortgang via een samenwerk tool (Trello).



Het logo bestaat uit een gestileerde letter ‘C’ met de naam ‘Caringly’ eronder.
Het logo verbeeldt de missie en de visie van Caringly. De stip in het midden symboliseert de patiënt; die staat centraal bij alles wat het team denkt en doet.
En de C, van Caringly, als zorgende en omarmende, er veilig omheen.
De C heeft de vorm van een omarming en verheldert dat een betere zorgervaring voor de patiënt het doel is. En heeft kleine imperfecties. Dat is een bewuste keuze, waarvoor we twee redenen hebben. De eerste reden is dat leven met een ziekte nooit perfect wordt, de tweede is dat het werk van Caringly nooit ‘af’ zal zijn. Er blijft altijd ruimte voor verbetering.

Omdat het team van Caringly verdeeld is over Nederland en Mexico, was Google Hangouts vaak de beste manier van overleggen.
Hier bespreken we het moodboard dat ik heb samengesteld om het gevoel van Carlingly beeldend te krijgen. Een goede methode om te zorgen dat iedereen het over hetzelfde gevoel heeft.

De kleur voor Caringly, is een vriendelijk verloop.
Met een subtiele link naar het medische groen dat in OK’s gebruikt wordt is een frisse en koele sfeer neerzet.
Die ook gezien kan worden als de lucht bij een mooie zomerdag.

De typografie voor de eerste behoeften, zoals correspondentie met toekomstige partners.

De tekst die de kern van Carlingly uitlegt, gemaakt door partner in crime Lolle Wijna.